مقالات

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی

حداقل-و-حداکثر-دمای-کولرگازی

همانطور که می دانید از کولر گازی هم در تابستان و هم در زمستان می توان استفاده کرد . در تابستان باعث تولید هوای خنک و در زمستان باعث تولید هوای گرم و مطبوع به داخل ساختمان می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی حداقل و حداکثر دمای کولر گازی می پردازیم.

تنظیم بهترین دما در تابستان برای سرمایش کولر گازی

برای اینکه به بررسی میزان حداقل و حداکثر دمای کولر گازی بپردازیم باید در مورد تنظیم دما در تابستان که کولرها بیشتر روشن است صحبت کنیم . بهترین درجه در طول روز در تابستان بین ۲۳ الی ۲۵ درجه سانتیگراد است که این درجه مورد تایید سازمان انرژی آمریکا می باشد که اگر هوای بیرون زیاد گرم نباشد می توانید درجه کولر را روی ۲۸ تنظیم کنید ولی بهترین دما ۲۳ الی ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد که این تنظیم دما برای هوای مطبوع منزل بسیار ضروری است که باید به آن دقت کرد.

تنظیم بهترین دما در زمستان برای گرمایش کولر گازی

در فصل زمستان تنظیم بهترین دما برای حداقل و حداکثر دمای کولر گازی بین ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد چون این درجه هوا بسیار مناسب و متعادل است و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و بدن نه احساس سرما و نه احساس گرما می کند و بهترین دما برای بدن انسان است.

اهمیت تنظیم بهترین دما برای کولر گازی

به خاطر اینکه بهترین بازدهی را از کولر گازی خود داشته باشید باید به کمپرسور و موتور فشار کمتری وارد شود. هزینه تعمیر و نگهداری و سرویس کولر گازی کاهش پیدا می کند . درجه تنظیم دمای کولر گازی را خودتان انجام می دهید یعنی بر روی دگمه Temp  ریموت کنترل فشار دهید و برای افزایش و یا کاهش دما دگمه مثبت یا منفی روی ریموت را فشار دهید . بهترین استفاده در شب از کولر گازی این است که دمای آن را ۴ درجه افزایش دهید. در انتخاب کولر گازی باید به متراژ و فضای مورد استفاده دقت کنید . زمانی که خارج از خانه هستید کولر گازی را خاموش و یا دمای آن را چند درجه کمتر کنید .

عوامل موثر در تنظیم درجه کولر گازی

به طور کلی می توان گفت که برای تنظیم حداقل و حداکثر دمای کولر گازی به فاکتورهای مهم و موثر باید اشاره کرد که شامل تغییرات شرایط آب و هوایی ، میزان رطوبت ، موقعیت جغرافیایی مانند نورگیر بودن منزل می باشد که با توجه به این شرایط دمای هوای منزل خود را می توانید تنظیم کنید . بنابراین اگر درجه کولر گازی را کم کنید میزان مصرف انرژی و مدت کارکرد تغییر می کند و کاهش پیدا می کند.

نکاتی برای تنظیم دمای کولر گازی

بهتر است قبل از اینکه حداقل و حداکثر دمای کولر گازی را بررسی کنید بهتر است به این نکات توجه کنید :

استفاده از پرده باعث می شود که نور خورشید به داخل ساختمان وارد نشود و هم در تابستان و هم در زمستان پرده ها باعث بهبود و کیفیت هوا می شود و از ورود سرما و گرما جلوگیری می کند. تمام درزهای در و پنجره ها را بپوشانید تا از خروج هوا در تابستان و زمستان جلوگیری شود . نصب کولر گازی باید در جای مناسب باشد و در موقع خرید به قدرت و ظرفیت کولر گازی که مناسب محیط شما باشد باید توجه کرد . تعمیرات و سرویس به موقع کولر گازی باعث بالا رفتن عملکرد و کارایی بهتر این دستگاه شود و همچنین از سلامت کولر گازی ، داشتن گاز کافی ، استاندارد بودن و سلامت فن و موتور مطمئن شوید. بنابراین می توان گفت در تابستان درجه کولر گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد و در زمستان ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد و برای اینکه استفاده بهتر و بهینه از عملکرد کولر گازی داشته باشید بهتر است که به نکات گفته شده توجه کنید تا کولری سلامت و سالم بدون عیب و تعمیر بدون فشار به کمپرسور داشته باشید.

سخن پایانی

مدیریت تنظیم حداقل و حداکثر دمای کولر گازی برای هر مصرف کننده بسیار مهم است و بهترین درجه در تابستان و زمستان برای کولر گازی باعث کاهش مصرف انرژی برق می شود و همچنین باعث افزایش طول عمر کمپرسور کولر گازی می شود و کیفیت و عملکرد کولر گازی بالاتر می رود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *