مقالات

مشخصات کولرگازی خوب

کولرگازی خوب

یکی از مهمترین وسایل در منازل دستگاه تهویه هوا می باشد که هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان از آن استفاده می شود که جزو بهترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی مشخصات کولرگازی خوب می پردازیم.

ویژگی های کولرگازی خوب

میزان صدای کولر

یکی از مشخصات یک کولرگازی خوب این است که میزان صدای آن کم باشد که میزان صدا را در این کولرها با دسی بل اندازه گیری می کنند و هر چه میزان دسی بل کمتر باشد صدای تولید شده کمتر است . کولرهای گازی کمتر از ۵۰ دسی بل جزو بهترین و کم صداترین کولرها می باشند. بنابراین یک کولر گازی با کیفیت باعث آرامش و آسایش شما می شود و شما از داشتن آن لذت می برید.

کولرگازی دارای اینورتر

یکی دیگر از مشخصات یک کولر گازی خوب داشتن تکنولوژی اینورتر در این کولرها می باشد که باعث می شود هزینه های تعمیر و نگهداری و هزینه برق مصرفی آن پایین باشد و باعث کاهش مصرف انرژی می شود و هزینه برق مصرفی را پایین می آورد.

تعداد پنل اسپلیت

تعداد پنل اسپلیت هم با توجه به ابعاد ساختمان و اتاق ها باید در نظر گرفته شود و همچنین منطقه آب و هوایی و موقعیت مکانی ساختمان شما نسبت به نور خورشید و غروب آفتاب را باید در نظر بگیرید.

چه نوع کمپرسوری خوب است ؟

یکی دیگر از مشخصات یک کولر گازی خوب کمپرسور آن است که کمپرسورها شامل روتاری ، کمپرسور پیستونی و اسکرال می باشد. کمپرسور روتاری میزان مصرف انرژی آن نسبت به کمپرسور پیستونی بسیار کم مصرف است و اسکرال نسبت به این دو نوع کم مصرف تر می باشد ولی قیمت کمپرسور اسکرال از همه بالاتر است.

کولرگازی تک وضعیته یا دو وضعیته

بعضی از کولرهای گازی هم دارای قابلیت سرما و هم دارای قابلیت گرما می باشند که در کولرهای گازی دو وضعیته مصرف انرژی بسیار کمتر از تک وضعیته است و دیگر نیازی به وسایل گرم کننده برای منازل خود نمی باشید ولی در کولرهای گازی تک وضعیته حالت سرمایش برای خنک کردن محیط خانه خود را خواهید داشت و برای گرمایش باید از موتورخانه استفاده کرد که مصرف انرژی بالا می رود و هزینه های برق و تعمیر و نگهداری آن چند برابر می شود.

ظرفیت سرمایش کولرگازی

ظرفیت کولرگازی هم از مشخصات یک کولر گازی خوب می باشد که در زمان خرید این کولرها باید به ظرفیت آن توجه کنید که ظرفیت بر اساس واحد بی تی یو سنجیده می شود که به صورت مضربی از ۱۰۰۰ می باشد . برای تعیین ظرفیت باید به متراژ ساختمان ، تعداد نفرات در محیط ، میزان آفتابگیر بودن محیط ، نوع آب و هوای منطقه ، تعداد تجهیزات گرمایشی ، مسکونی یا تجاری بودن را مد نظر داشته باشید مثلا برای یک آپارتمان ۷۰ متری کولر گازی ۲۴۰۰۰ بی تی یو بسیار مناسب می باشد و آن محیط را به راحتی خنک می کند.

گارانتی کولرگازی

داشتن گارانتی معتبر در خرید این کولرها بسیار مهم است که گارانتی اصل از یک نمایندگی معتبر از ویژگی های مهم این دستگاه می باشد که باید به آن دقت کرد.

هوش مصنوعی و پرتاب باد کولرگازی

یکی دیگر از مشخصات یک کولرگازی خوب قدرت پرتاب باد ، هوش مصنوعی و ریموت کنترل می باشد که پرتاب باد یعنی تا فاصله معینی شما را خنک می کند و هوش مصنوعی هم برای تمرکز باد در نقاطی است که افراد در آن محل می باشند و آنجا را بهتر سرد و خنک می کند . ریموت کنترل هم برای از راه دور تنظیم کردن کولر می باشد که به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

قیمت کولرگازی خوب

قیمت کولر گازی هم در خرید این دستگاه بسیار مهم است . کولرهای دارای اینورتر قیمت بالاتری دارند ولی در کل بسیار مقرون به صرفه هستند و جزو بهترین کولرهای گازی محسوب می شوند  و ظرفیت استفاده از کولر هم در قیمت آن بسیار تاثیرگذار است و قیمت ها را تغییر می دهد .

سخن پایانی

مشخصات یک کولرگازی خوب را بررسی کردیم و این کولرها دارای کیفیت قطعات بسیار بالا و نصب و نگهداری آن آسان است و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *