مقالات

نگهداری از کولر گازی در فصل سرما

نگهداری-از-کولر-گازی-در-فصل-سرما

در زمستان بعضی از کولرهای گازی عملکردی ندارند و فقط در تابستان روشن می باشند که باید همیشه قطعات آن بررسی شود و پنل خارجی کولر چون در زمستان در معرض بارندگی قرار دارد ممکن است آسیب ببیند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی نگهداری از کولر گازی در فصل سرما می پردازیم.

چرا باید در فصل زمستان نگهداری از کولر گازی را جدی بگیرید؟

یکی از مسائلی که در نگهداری از کولر گازی در فصل سرما بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد  این است که در شروع فصل پاییز این کولرها خاموش می شوند اما قبل از خاموش کردن تمام ایرادات و مشکلات این کولرها را باید رفع کنید تا باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل زنگ زدگی و خوردگی یونیت خارجی نشود ، گیر کردن گرد و غبار و زباله در داخل کندانسور، یخ زدن کندانسور، آسیب به سیم پیچی و سیم کشی برق داخلی و غیره را باید حل کرد و از خرابی آنها جلوگیری کرد.

نگهداری از کولر گازی که فقط قابلیت سرمایش دارد

کاور کردن کولر گازی

یکی از روش های نگهداری از کولر گازی در فصل سرما این است که کولر را کاور بکشیم . استفاده از کاور کولر گازی باعث می شود که کویل های کندانسور به علت بارندگی خراب نشوند و باعث افزایش راندمان دستگاه می شود . این کاورها را می توانید از تولید کنندگان کولر گازی یا فروشندگان لوازم جانبی کولر گازی تهیه کنید تا از خرابی دستگاه کولر خود جلوگیری کنید و  طول عمر کولر افزایش پیدا کند.

قطع اتصال برق

یکی دیگر از اقدامات برای نگهداری از کولر گازی در فصل سرما قطع جریان برق کولر می باشد که این کولرها دارای یک فیوز مینیاتوری است  که در کنار پنل یا دستگاه قرار دارد که با استفاده از آن کلید شما می توانید جریان برق را قطع کنید تا مشکلی برای کولر گازی ایجاد نشود .

خارج کردن باتری کنترل کولر گازی

یکی دیگر از روش ها برای نگهداری از کولر گازی در فصل سرما خارج کردن باتری درون کنترل کولر می باشد و به علت اینکه سولفاته و خراب می شود بهتر است که باتری ها را از کنترل خارج کنند.

فیلترهای کولر گازی

یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه فیلتر آن می باشد که همیشه باید آن را بررسی و سرویس کرد . اگر این فیلترها کثیف یا آلوده باشد باعث عدم کارایی کولر و عملکرد آن را کاهش می دهد و باعث می شود که هوای آلوده وارد محیط ساختمان شود که تعویض این فیلترها مصرف انرژی را ۵ تا ۱۵ درصد کاهش می دهد.

تمیز کردن پره های فن کولر گازی

یکی دیگر از موارد مهم در کولر گازی این است که پره های فن را تمیز کنید چون این پره ها با هوای آزاد بسیار ارتباط دارد و در معرض آلودگی زیاد می باشد که در زمستان قبل از جمع کردن کولر باید این پره ها را تمیز کرد.

تمیز کردن کویل ها

یکی دیگر از روش های نگهداری از کولر گازی در فصل سرما تمیز کردن کویل ها می باشد چون کویل ها در پنل خارجی یا کندانسور قرار دارند و جنس آن از آلومینیوم است و یک قطعه کوچک می باشد با کوچکترین ضربه یا آسیب کویل ها خراب می شود . تمیز کردن این کویل ها باعث می شود که در تابستان عملکرد کولر گازی بهتر و بالاتر رود و راندمان آن بالاتر رود.

بستن کولر

از مهمترین کارها برای نگهداری از کولر گازی در فصل سرما این است که قبل از بستن کولر دریچه ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دریچه ها مسدود نشده باشند و از تجمع و نشتی آب کولر مطمئن شوید تا در دراز مدت باعث خرابی کولر و قطعات آن نشود.

خدمات و نگهداری از کولر گازی

سرویس کردن کولر گازی به صورت دوره ای و تعویض کردن قطعات آن باعث می شود که مشکلی برای کولر گازی پیش نیاید و در فصل تابستان به راحتی می توان از آن استفاده کرد . بهترین خدمات برای تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی را شما می توانید از طریق کارشناسان متخصص در این زمینه انجام دهید تا به مدت طولانی بتوانید از این دستگاه ها استفاده کنید.

سخن پایانی

نگهداری از کولر گازی در فصل سرما خیلی مهم است و باید کولرها را برای فصل تابستان آماده کرد تا عملکرد و کارایی آن بهتر باشد و باعث افزایش راندمان کولر گازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *