مقالات

کولرگازی پرتابل چیست ؟

کولر گازی پرتابل

کولرگازی پرتابل دارای مدل ها و سایزهای مختلفی می باشد و قابل حمل است و تمام قطعات در داخل خود آن جای داده شده است و برای محیط های کوچک بسیار مناسب است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کولر گازی پرتابل چیست می پردازیم.

نحوه عملکرد کولرگازی پرتابل

در مورد اینکه کولر گازی پرتابل چیست باید گفت که نحوه عملکرد این کولرها بسیار بالا است و عملکرد آن بر اساس چرخه تبرید می باشد و فن آن هوای گرم را از داخل محیط به درون خود می کشد و این هوا از کویل های کندانسور گرما و رطوبت را می گیرد و هوا به اواپراتور می رسد و مایع به گاز تبدیل می شود و این هوا گرما و رطوبت خود را از دست داده و هوای خنک به وسیله فن به اتاق باز می گردد و این رطوبت به صورت قطره هایی جمع و درون محفظه قرار می گیرد که شما می توانید آن را از طریق یک سطل خالی کنید . همچنین گاز مبرد از اواپراتور وارد کمپرسور می شود و به صورت فشرده مایع مبرد به کندانسور وارد و به وسیله شلنگ تهویه هوا به بیرون می رود و به همین صورت فن دوباره هوای گرم را به داخل خود می کشد و این عمل تکرار می شود.

مزایای استفاده از کولرگازی پرتابل

در مورد کولر گازی پرتابل چیست و مزایای آن می توان گفت که این کولرها قابل حمل هستند و معمولا دارای پایه های چرخ دار می باشند که شما به راحتی می توانید آن را جا به جا کنید.

از دیگر مزایای این کولرها کم هزینه بودن آن می باشد و هزینه مصرف برق آن بسیار پایین و ارزان می باشد .

مهمترین مزایای این کولرها نصب بسیار ساده و آسان و احتیاج به سیم کشی و لوله کشی ندارد و هم هوا را خنک می کند و هم رطوبت هوا را از بین می برد و برای مناطق شرجی گزینه بسیار مناسبی می باشد.

از بهترین مزایای این مدل کولر گازی جمع و جور بودن آن و کم اشغال کردن محیط اطراف می باشد چون یونیت خارجی ندارد و بر روی دیوار یا سقف نصب نمی شود .

این کولرها دارای محفظه ای برای تجمع آب می باشد که شما می توانید آن را تخلیه کنید.

کولرگازی پرتابل دارای ظاهری بسیار شیک و قابلیت سرمادهی بالا دارد و از ورود گرد و غبار به داخل خانه جلوگیری می کند.

نیاز به نصب کمپرسور ندارد و مجهز به کنترل از راه دور است. قابلیت تنظیم دور فن دارد و قابل شستشو می باشد.

انواع کولرگازی پرتابل

کولرگازی پرتابل تک لوله

در مورد اینکه کولر گازی پرتابل چیست می توان به انواع این کولر گازی هم اشاره کرد که این مدل بسیار ارزان تر از مدل دو لوله است و از طریق پنجره یا دیوار هوا به بیرون راه پیدا می کند و گرمای هوا را به بیرون منتقل می کند و فن این هوا را جا به جا می کند و فشار هوای داخل اتاق را کم می کند و زمانی که از این نوع کولر استفاده می کنید بهتر است که درب اتاق را ببندید تا به حجم هوای گرم بیشتری دسترسی نداشته باشد.

کولرگازی پرتابل دو لوله

این کولر گازی نصب آن سخت تر و قیمت آن گرانتر است و میزان مصرف انرژی آن پایین و هوای خنک و تازه را تامین می کند. عملکرد این مدل بدین صورت است که یکی از لوله ها هوای تازه را به درون اتاق انتقال می دهد و لوله دیگر هوای اتاق را به بیرون منتقل می کند . در این مدل کاهش فشار هوا وجود ندارد و محیط سریع خنک می شود . این مدل کولرها کمپرسور آن پیستونی ، اسکرال یا روتاری می باشد و بر اساس ظرفیت کولر تغییر می کند . برق این کولرها تک فاز است و صدای کمی دارد و با بهترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.

خرید کولرگازی پرتابل

کولر گازی پرتابل دارای مدل های مختلف می باشد و دارای گارانتی اصل و قطعات به کار رفته در ساخت این دستگاه بسیار با کیفیت می باشد. از نظر قیمت این مدل کولر گازی قیمت بسیار مناسب و ارزان تری دارد که به دلیل عملکرد بالا و قیمت مناسب از آن بسیار استقبال شده است.

سخن پایانی

در مورد موضوع کولر پرتابل چیست صحبت کردیم که این کولرها از پر طرفدارترین نوع کولرهای گازی می باشند که قدرت خنک کنندگی بالایی دارند و برای تهویه هوا طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *